Labels

Tuesday, June 6, 2006

Απόφαση Συνέλευσης 5/6/06

ΤΟ ΠΟΤΑΜΙ ΠΙΣΩ ΔΕ ΓΥΡΝΑ...

Εδώ και κάποιο καιρό έχει ανακοινωθεί από το υπουργείο παιδείας και από το Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας το τελικό πόρισμα του διαβόητου νόμου πλαισίου που πρόκειται να τεθεί για ψήφηση στη Βουλή αρχές Ιουλίου.Η στρατηγική που εξυπηρετεί ο νόμος- πλαίσιο διαφαίνεται ακόμα και από την επιτροπη που συστάθηκε για την πραγμάτωση του. Ο Εθνικός “μονόλογος” για την Παιδεία που εχει ανοίξει εδώ και χρόνια είχε ως αποτέλεσμα τη σύσταση του ΕΣΥΠ ή αλλιώς το “συμβούλιο των σοφών”. Αυτό κατέληξε σε μια σειρά πορισμάτων για τις αλλαγές που θέλουν να καθιερώσουν. Τα μέτρα αυτά αλλάζουν εντελώς τη φύση της Ανώτατης εκπαιδευσης. Οι νόμοι για την αξιολόγηση, τα ΙΔΒΕ, ο ΔΟΑΤΑΠ κ.α.είναι τα μέτρα εκείνα που υποβαθμίζουν την αξία των πτυχίων μας, καταργούν τα επαγγελματικά μας δικαιώματα, και συντονίζουν την παρεχόμενη γνώση με τις εφήμερες ανάγκες της αγοράς ανεξάρτητα με τις κοινωνικές ανάγκες. Στόχος τους είναι το πανεπιστήμιο για λίγους κι εκλεκτούς, η δημιουργία εργαζομένων με ημερομηνία λήξης. Την περασμένη Πέμπτη 6-7 χιλιάδες φοιτητές διαδήλωσαν στην Θεσσαλονίκη, και χιλιάδες άλλοι σε όλη την Ελλάδα σε τοπικές πορείες, ενάντια σε όλα αυτά που προδιαγράφουν για μας ένα μέλλον αβέβαιο, σε όλα αυτά που μας θέλουν θεατές στα σχέδια του υπουργείου Παιδείας που αποφασίζει για εμάς χωρίς εμάς. Συγκεκριμένα η πρόταση του ΕΣΥΠ είναι:

Αλλαγή στο Νόμο – πλαίσιο λειτουργίας των πανεπιστημίων:

  • Διακοπή σπουδών μετά τα ν+ν/2 έτη σπουδών: όπου ν η διάρκεια σπουδών κάθε σχολής. Σε περίπτωση που κάποιος μέχρι τότε δεν έχει αποφοιτήσει, απλά θα διαγράφεται. Σε συνδιασμό με την ολοένα και μεγαλύτερη εντατικοποίηση, θα φέρει μεγάλες ανακατατάξεις ενώ η απόκτηση πτυχίου θα γίνει πολύ δύσκολη.Φοιτητές που εργάζονται (γεγονός που δυσκολεύει και καθυστερεί τις σπουδές τους) θα πετάγονται έξω. Οι “αιώνιοι φοιτητές” εμφανίζονται σαν το μεγαλύτερο πρόβλημα των ελληνικών Πανεπιστημίων, ενώ παραβλέπονται τα ουσιώδη (υποχρηματοδότηση, έλλειψη υποδομών, μαζικά κοψίματα). Η ευθύνη μετατίθεται από τους θύτες στα θύματα.
  • Κατάργηση των μετεγγραφών προς τις κεντρικές πόλεις (Αθήνα, Θεσσαλονίκη).
  • Ουσιαστικά κατάργηση του ασύλου: Ενώ μέχρι σήμερα για την άρση του ασύλου χρείζεται ομοφωνία από την επιτροπή ασύλου, τώρα μετατίθεται η απόφαση αυτή στο πρυτανικό συμβούλιο, το οποίο θα αποφασίζει με αυξημένη πλειοψηφία 2/3.(πρόταση των “σοφών”).Οι πρυτάνεις ήταν αυτοί που πρότειναν την ποινικοποίηση της παρακώλυσης της εκπαιδευτικής διαδικασίας (ύποπτο;) Σε συνδιασμό με τις προτάσεις για την είσοδο security στο χώρο του πανεπιστημίου, ανοίγει ο δρόμος για την κατάργηση του ασύλου, τουλάχιστον με τη μορφή που το γνωρίζαμε μέχρι σήμερα. Οι καταλήψεις επέδειξαν ότι μπορούμε να κάνουμε το πανεπιστήμιο το μικρό μας χωριό.
  • Κατάργηση του ενός δωρεάν συγγράμματος : Το βασικό δικαίωμα των φοιτητών, που σύντομα θα φαντάζει μακρινό παρελθόν.Το παρόν σύστημα της δωρεάν παροχής βιβλίων κρίνεται από το υπουργείο και τους “σοφούς” ως σπάταλο, αναχρονιστικό και περιοριστικό της διαδικασίας της μάθησης”.Προτείνει το σύστημα πολλαπλών συγγραμμάτων τα οποία (φυσικά ) δεν θα είναι τζάμπα ωστε να αντικαταστήσει αυτό το “χουντικό κατάλοιπο” σύμφωνα με τον “σοφότερο των σοφών” Βερέμη. Το δικαίωμα μας για μια έστω υποτυπώδη δωρεάν φοίτηση καταργείται.
  • Θεσμοθετεί την εισαγωγή των managers στα πανεπιστήμια για τον οικονομικό και διοικητικό έλεγχο των πανεπιστημίων με τους νόμους της ελεύθερης αγοράς. Νόμιμα πλέον οι φορείς της αγοράς θα ελέγχουν τα πανεπιστήμια με στόχο τη διαμόρφωση αποφοίτων ανάλογα με τις ανάγκες τους.Ταυτόχρονα, ο καθένας από μας γίνεται πελάτης(που δυστυχώς, δεν έχει πάντα δίκιο γιατι ειναι άμεσα εξαρτημενος) από φοιτητής και μέλλων επιστήμονας.

Παρόλα αυτά, η δημόσια Παιδεία δέχεται ταυτόχρονη επίθεση καθως γίνονται προτάσεις για:

Αναθεώρηση του Αρθρου 16 του Συντάγματος: που επιτρέπει συνταγματικά την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων που θα δρουν ανταγωνιστικά με τα δημόσια. Η κατοχύρωση των ιδιωτικών πανεπιστημίων από το σύνταγμα δημιουργεί επιπλέον εμπόδια και διαχωρισμούς για τους φοιτητές από φτωχές οικογένειες σε σχέση με τους εύπορους. Τα πανεπιστήμια αυτά θα λειτουργούν με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια και θα λειτουργούν ως μοχλός πίεσης για την καταστρατήγηση των φοιτητικών δικαιωμάτων και στα δημόσια πανεπιστήμια (π.χ. με την επιβολή διδάκτρων). Έτσι καταργείται ο δημόσιος και δωρεάν χαρακτήρας της εκπαίδευσης μετατρέποντάς την από αγαθό σε εμπόρευμα.

Όλα τα παραπάνω κατοχυρώνονται με τη θεσμοθέτηση μηχανισμών αξιολόγησης – πιστοποίησης – δια βίου εκπαίδευσης.

*Αξιολόγηση: Το νομοσχέδιο που ψηφίστηκε πέρυσι που ευαγγελίζεται την εξυγείανση της λειτουργίας των πανεπιστημίων στην ουσία θέτει επιχειρηματικά κριτήρια ευνοεί την προσαρμοσμένη στους νόμους της αγοράς έρευνα , προσαρμόζει τα Προγράμματα Σπουδών στις ανάγκες των επιχειρήσεων, καθορίζει τι τίτλοι σπουδών θα παρέχονται και τι κανονισμοί φοίτησης θα εφαρμόζονται. Μετατρέπει τα πτυχία σε ατομικούς τίτλους σπουδών πολλών ταχυτήτων με την πολιτική των credits-πιστωτικών μονάδων μειώνοντας τα δικαιώματα των φοιτητών ως μελλοντικοί εργαζόμενοι και αυξάνοντας τον ανταγωνισμό μεταξύ τους. Επιβάλλοντας την οικονομική αυτοτέλεια των τμημάτων ανοίγει το δρόμο στην ιδιωτικοποίηση και τα δίδακτρα.

*ΙΔΒΕ και ΔΟΑΤΑΠ: Τα Ινστιτούτα Δια Βιου Εκπαίδευσης θεσμοθετούν έναν επιπλέον τίτλο σπουδών επανακατάρτησης για λίγους και επι πληρωμή απαξιώνοντας τα πτυχία μας προς όφελος των εργοδοτών.Ο ΔΟΑΤΑΠ εξισώνει τα πτυχία μας και τα τοποθετεί στο ίδιο σύστημα αξιολόγησης με τους τίτλους σπουδών των ξένων πανεπιστημίων.

Όλες αυτές οι αλλάγες που προωθούνται τον τελευταίο καιρό (νόμος πλαίσιο,αρθρο 16) αλλά και αυτές που πέρασαν (αξιολόγηση,ΙΔΒΕ,ΔΟΑΤΑΠ) μας αφορουν όλους, είτε αυτούς που έχουν χρόνια μπροστα τους ως φοιτητες, ειτε αυτους που παιρνουν σιγα σιγα πτυχιο είτε ακόμα και αυτούς που έχουν αποφοιτήσει.

Μόνο ένας δρόμος υπάρχει απέναντι σ' αυτή την κατάσταση που εξελίσσεται για εμάς χωρίς εμας. Ο δρόμος του αγώνα για την ανατροπή των νόμων, πέρα από τις αυταπάτες της συνδιαλλαγής, συντονισμένα με τις 244 καταλήψεις διαρκείας πανελλαδικά που παλεύουν εναντια στην επίθεση σε παιδεία και εργασία. Ο δρόμος που χάραξε ο νικηφόρος Γαλλικός Μάρτης του 2006 όπου φοιτητές και εργαζόμενοι αγωνίστηκαν για την ανατροπή των νόμων που έπληττε τα επαγγελματικα τους δικαιώματα,μας δείχνει το δρόμο. Το φοιτητικό κίνημα αγωνίζεται όχι μόνο για την ανατροπή των νόμων αλλά και για ουσιαστικά δημόσια και δωρεαν εκπαιδευση, για πτυχια με αξία που εξασφαλίζουν δουλεία με δικαιώματα.

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ (και δεν επαιτούμε):

  • Να μην κατατεθεί ο νέος νόμος πλαίσιο
  • Ανατροπή των νόμων για αξιολόγηση, ΙΔΒΕ, ΔΟΑΤΑΠ.
  • Όχι στην αναθεώρηση του άρθρου 16 του Συντάγματος
  • Καμία περιστολή του ασύλου
  • Δημόσια και δωρεάν παιδεία για όλους
  • Ενιαίο πτυχιο,ένα πτυχιο ανά γνωστικό αντικείμενο, με όλα τα εργασιακα και επαγγελματικά δικαιώματα σ'αυτό.

Προχωράμε σε:

  • Σύσταση ανοιχτής επιτροπής κατάληψης αμέσως τη Γενική Συνέλευση υπέυθυνης για την υλοποίηση των αποφάσεων της και υπόλογης σε αυτή.
  • Συνέχιση της κατάληψης της σχολής μέχρι Δευτέρα 12/6.
  • Διεξαγωγή πολιτικών και πολιτιστικών εκδηλώσεων κατά τη διάρκεια της κατάληψης για ένα ζωντανό πανεπιστήμιο χώρο κοινωνικοποίησης και ελεύθερης διακίνησης ιδεών.
  • Συντονισμό με τις Γενικές Συνελεύσεις άλλων συλλόγων με ανάλογη κατεύθυνση.
  • Πανελλαδικό Πανεκπαιδευτικό Πανεργατικό Συλλαλητήριο την Πέμπτη 8/6 στην Αθήνα.Συμμετέχουμε στο Πανελλαδικό Συντονιστικό Γενικών Συνελεύσεων και καταλήψεων.
  • Συγκέντρωση στο Πολυτεχνείο Πέμπτη 8/6 στις 19:00 των φοιτητικών συλλόγων, Σωματείων και Συνδικάτων, διαδήλωση με κατάληξη στην Αριστοτέλους, όπου θα πραγματοποιηθεί συναυλία στις 21:00.
  • Νέα Γενική Συνέλευση την Δευτέρα 12/6 στις 12:00 για την προοπτική συνέχισης και κλιμάκωσης των κινητοποιήσεων.
  • Εξορμήσεις στην πόλη και σε εργασιακούς χώρους για την ενημέρωση όσον αφορά τις κινητοποιήσεις των φοιτητών.

ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΚΑΤΑΛΗΨΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ