Labels

Thursday, June 1, 2006

Απόφαση Συνέλευσης 31/5/06

Αν οχι τώρα, πότε;Αν οχι εμείς, ποιοι;

Λίγο πριν την έναρξη της εξεταστικής περιόδου ανακοινώθηκε από το υπουργείο παιδείας και από το Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας το τελικό πόρισμα του διαβόητου νόμου πλαισίου. Ο πλήρως αντιδραστικός ρόλος του νόμου διαφαίνεται ακόμα και από την επιτροπη που συστάθηκε για την πραγμάτωση του. Ο Εθνικός “μονόλογος” για την Παιδεία που εχει ανοίξει εδώ και χρόνια είχε ως αποτέλεσμα τη σύσταση του ΕΣΥΠ ή αλλιώς το “συμβούλιο των σοφών”. Αυτό κατέληξε σε μια σειρά πορισμάτων για τις αλλαγές που πρέπει να γίνουν. Τα μέτρα αυτά αλλάζουν εντελώς το τοπίο στην Ανώτατη εκπαιδευση. Οι νόμοι για την αξιολόγηση, τα ΙΔΒΕ, το ΔΟΑΤΑΠ κ.α.είναι τα μέτρα εκείνα που υποβαθμίζουν την αξία των πτυχίων μας, χτυπούν τα επαγγελματικά μας δικαιώματα, και συντονίζουν την παρεχόμενη γνώση με τις ανάγκες της αγοράς. Στόχος τους είναι το πανεπιστήμιο για λίγους κι εκλεκτούς.

Αλλαγή στο Νόμο – πλαίσιο λειτουργίας των πανεπιστημίων:

Συγκεκριμένα στο τελικό πόρισμα που πρότεινε ορίζει τα εξής:

  • Διακοπή σπουδών μετά τα ν+ν/2 έτη σπουδών: όπου ν τα κανονικά έτη φοίτησης σε κάθε σχολή. Σε περίπτωση που κάποιος μέχρι τότε δεν έχει αποφοιτήσει, απλά θα διαγράφεται. Σε συνδιασμό με την ολοένα και μεγαλύτερη εντατικοποίηση, θα φέρει μεγάλες ανακατατάξεις ενώ η απόκτηση πτυχίου θα γίνει πολύ δύσκολη.Φοιτητές που εργάζονται (γεγονός που δυσκολεύει και καθυστερεί τις σπουδές τους) θα πετάγονται έξω. Οι “αιώνιοι φοιτητές” εμφανίζονται σαν το μεγαλύτερο πρόβλημα των ελληνικών Πανεπιστημίων, ενώ παραβλέπονται τα ουσιώδη (υποχρηματοδότηση, έλλειψη υποδομών, μαζικά κοψίματα). Η ευθύνη μετατίθεται από τους θύτες στα θύματα.
  • Μετά την 3η αποτυχημένη εξέταση σε ένα μάθημα ο φοιτητής θα περνάει από τριμελή επιτροπή και εαν αποτύχει υπάρχει το ενδεχόμενο ο φοιτητής να αποβάλεται.
  • Κατάργηση του ασύλου: Ενώ μέχρι σήμερα για την άρση του ασύλου χρείζεται ομοφωνία από την επιτροπή ασύλου, τώρα μετατίθεται η απόφαση αυτή στο πρυτανικό συμβούλιο, το οποίο θα αποφασίζει με αυξημένη πλειοψηφία 2/3.(πρόταση των “σοφών”).Οι πρυτάνεις ήταν αυτοί που πρότειναν την ποινικοποίηση της παρακώλυσης της εκπαιδευτικής διαδικασίας (ύποπτο;) Σε συνδιασμό με τις προτάσεις για την είσοδο security στο χώρο του πανεπιστημίου, ανοίγει ο δρόμος για την κατάργηση του ασύλου, τουλάχιστον με τη μορφή που το γνωρίζαμε μέχρι σήμερα.
  • Κατάργηση του ενός δωρεάν συγγράμματος : Το βασικό δικαίωμα των φοιτητών , που σύντομα θα φαντάζει μακρινό παρελθόν.Το παρόν σύστημα της δωρεάν παροχής βιβλίων κρίνεται από το υπουργείο και τους “σοφούς” ως σπάταλο, αναχρονιστικό και περιοριστικό της διαδικασίας της μάθησης”.Προτείνει το σύστημα πολλαπλών συγγραμμάτων τα οποία (φυσικά ) δεν θα είναι τζάμπα ωστε να αντικαταστήσει αυτό το “χουντικό κατάλοιπο” σύμφωνα με τον “σοφότερο των σοφών” Βερέμη. Το δικαίωμα μας για μια έστω υποτυπώδη δωρεάν φοίτηση καταργείται.
  • Θεσμοθετεί την εισαγωγή των managers στα πανεπιστήμια για τον οικονομικό και διοικητικό έλεγχο των πανεπιστημίων με τους νόμους της ελεύθερης αγοράς. Νόμιμα πλέον οι φορείς της αγοράς θα ελέγχουν τα πανεπιστήμια με στόχο τη διαμόρφωση των “ιδανικων” για την αγορά αποφοίτων.

Αναθεώρηση του Αρθρου 16 του Συντάγματος: Επιτρέπει συνταγματικά την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων που θα δρουν ανταγωνιστικά με τα δημόσια. Η κατοχύρωση των ιδιωτικών πανεπιστημίων από το σύνταγμα δημιουργεί επιπλέον εμπόδια και διαχωρισμούς για τους φοιτητές από φτωχές οικογένειες σε σχέση με τους εύπορους. Τα πανεπιστήμια αυτά θα λειτουργούν με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια και θα λειτουργούν ως μοχλός πίεσης για την καταστρατήγηση των φοιτητικών δικαιωμάτων και στα δημόσια πανεπιστήμια (π.χ. με την επιβολή διδάκτρων). Έτσι καταργείται ο δημόσιος και δωρεάν χαρακτήρας της εκπαίδευσης και εισάγονται σοβαροί ταξικοί φραγμοί.

Όλα τα παραπάνω κατοχυρώνονται με τη θεσμοθέτηση μηχανισμών αξιλόγησης – πιστοποίησης – δια βίου εκπαίδευσης.

Αξιολόγηση: Το νομοσχέδιο που ψηφίστηκε πέρυσι που ευαγγελίζεται την εξυγείανση της λειτουργίας των πανεπιστημίων στην ουσία θέτει επιχειρηματικά κριτήρια ευνοεί την προσαρμοσμένη στους νόμους της αγοράς έρευνα , προσαρμόζει τα Προγράμματα Σπουδών στις ανάγκες των επιχειρήσεων, καθορίζει τι τίτλοι σπουδών θα παρέχονται και τι κανονισμοί φοίτησης θα εφαρμόζονται. Μετατρέπει τα πτυχία σε ατομικούς τίτλους σπουδών πολλών ταχυτήτων με την πολιτική των credits-πιστωτικών μονάδων μειώνοντας τα δικαιώματα των φοιτητών ως μελλοντικοί εργαζόμενοι και αυξάνοντας τον ανταγωνισμό μεταξύ τους. Επιβάλλοντας την οικονομική αυτοτέλεια των τμημάτων ανοίγει το δρόμο στην ιδιωτικοποίηση και τα ΔΙΔΑΚΤΡΑ.

ΙΔΒΕ και ΔΟΑΤΑΠ: Τα Ινστιτούτα Δια Βιου Εκπαίδευσης θεσμοθετούν έναν επιπλέον τίτλο σπουδών επανακατάρτησης για λίγους και επι πληρωμή απαξιώνοντας τα πτυχία μας προς όφελος των εργοδοτών.Ο ΔΟΑΤΑΠ εξισώνει τα πτυχία μας και τα τοποθετεί στο ίδιο σύστημα αξιολόγησης με τους τίτλους σπουδών των ξένων πανεπιστημίων.

Όλες αυτές οι αλλάγες που προώθούνται τον τελευταίο καιρό (νόμος πλαίσιο,αρθρο 16) αλλά και αυτές που πέρασαν (αξιολόγηση,ΙΔΒΕ,ΔΟΑΤΑΠ) μας αφορουν όλους, είτε αυτούς που έχουν χρόνια μπροστα τους ως φοιτητες, ειτε αυτους που παιρνουν σιγα σιγα πτυχιο.

Μόνο ένας δρόμος υπάρχει απέναντι σ' αυτή την κατάσταση που εξελίσσεται για εμάς χωρίς εμας. Ο δρόμος του αγώνα για την ανατροπή των νόμων, πέρα από τις αυταπάτες της συνδιαλλαγής. Ο δρόμος που χάραξε ο νικηφόρος Γαλλικός Μάρτης του 2006 όπου φοιτητές και εργαζόμενοι αγωνίστηκαν για την ανατροπή των νόμων που επλήττε τα επαγγελματικα τους δικαιώματα. Ήδη σε όλη την Ελλάδα εστίες φωτιάς (ΚΑΤΑΛΗΨΕΙΣ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ) ανάβουν από παντου ενάντια στα νέα μέτρα σε παιδεία και εργασία Το φοιτητικό κίνημα με 120 καταλήψεις πανελλαδικά αγωνίζεται όχι μόνο για την ανατροπή των νόμων αλλά και για ουσιαστικά δημόσια και δωρεαν εκπαιδευση, για πτυχια με δικαιωματα.

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ (και δεν επαιτούμε):

  • Ανατροπή των νόμων για αξιολόγηση, ΙΔΒΕ, ΔΟΑΤΑΠ.
  • Όχι στην κατάργηση του άρθρου 16 του Συντάγματος
  • Να μην κατατεθεί ο νέος νόμος πλαίσιο
  • Καμία περιστολή του ασύλου
  • Δημόσια και δωρεάν παιδεία για όλους
  • Ενιαίο πτυχιο ανά γνωστικό αντικείμενο, με όλα τα εργασιακα και επαγγελματικά δικαιώματα σ'αυτό.

Προχωράμε σε:

  • Σύσταση ανοιχτής επιρτοπής αγώνα αμέσως τη Γενική Συνέλευση υπέυθυνης για την υλοποίηση των αποφάσεων της και υπόλογης σε αυτή.
  • Κατάληψη της σχολής από τη Πέμπτη 1 Ιούνη μέχρι Δευτέρα 5 Ιούνη με πολιτικές και πολιτιστικές εκδηλώσεις.
  • Συντονισμό με τις Γενικές Συνελεύσεις άλλων συλλόγων με ανάλογη κατεύθυνση. Συμμετοχή στις κινηματικές διαδικασίες με το Πανελλαδικό Συντονιστικό των καταλήψεων και των γενικών συνελεύσεων.
  • Συμμετοχή την Πέμπτη 1 Ιούνη στην παμφοιτητική διαδήλωση με συγκέντρωση στις 11πμ στο Πολυτεχνείο
  • Νέα Γενική Συνέλευση την Δευτέρα 5 Ιούνη στις 2μμ για την προοπτική συνέχισης των κινητοποιήσεων.

Πρωτοβουλία φοιτητών πληροφορικής
ενάντια στους νόμους του υπουργείου